Oreo cupcakes


Met deze cupcakes sluiten we spijtig genoeg de oreo week af. Maar vrees niet, als ik meer oreo recepten heb zal ik deze zeker met jullie delen! En geloof me, ik zal nog veel oreo recepten uitproberen.

Ik heb gekozen om vanille oreo cupcakes te maken. Als je graag chocolade oreo cupcakes wilt maken voeg je er gewoon wat cacao bij, de juiste hoeveelheid zal ik vermelden bij de ingrediënten. 

Trouwens, hoe eten jullie je oreo's het liefst. Zijn jullie twisters of soppers?


De ingrediënten:

maakt 20 cupcakes

  • 450 gram suiker
  • 220 gram bloem
  • 85 gram cacao, optioneel
  • 1 1/2 thl bakpoeder
  • 1 1/2 thl bicarbonaat 
  • 1 thl zout
  • 2 medium-grote eieren
  • 240 ml melk
  • 120 ml olie, zonnebloem of maïs
  • 2 thl vanille extract
  • 250 ml kokend water
  • 180 gram verkruimelde oreo's, ongeveer 16 koekjes

De bereiding:


- verwarm de oven op 180°C
- verkruimel de oreo's. Doe dit met de hand of in een food processor


- zet het water op
- in een kom meng de suiker, de bloem, de bakpoeder, de bicarbonaat, het zout en eventueel de cacao


- in een mengkom meng de eieren, de melk, de olie en de vanille extract


- meng de droge ingrediënten met de ei mix


- roer er het kokend water bij
- voeg er nu de verkruimelde oreo's bij. Het beslag is nu heel erg lopend, dit is normaal


- vul een cupcakes vorm met cupcakes papiertjes en vul de papiertjes 3/4 vol met het beslag


- bak 30 minuten in de oven
- haal ze uit de oven en laat ze even afkoelen in de cupcake vorm, haal ze er dan voorzichtig uit en laat verder afkoelen op een koelrek




Ik heb deze cupcakes afgewerkt met mijn oreo botercrème en een half oreo koekje. 
Smakelijk!

Ga je dit recept maken? Neem er dan zeker een foto van en tweet het naar @Bakelikeitshot 
Of wil je het recept gewoon delen met andere, gebruik dan zeker de 'deel' knopjes bovenaan onder de titel. Alvast heel erg bedankt!

Reacties