Oreo botercrème


Deze week benoem ik tot de week van de oreo.
Ik moest mijn liefde voor oreo's dus wel bezegelen met een cupcake en botercrème. Ik ben echt zot van oreo's. Vroeger was ik een twister maar tegenwoordig sop ik ze graag in een kom warme chocolademelk. Heerlijk gewoon.

Ik heb stiekem een klein potje gevuld met deze botercrème en ergens verstopt in de koelkast, lekker helemaal alleen voor mij.

Vroeger was mijn go-to botercrème mijn kokosnoot botercrème, maar ik denk dat deze botercrème mijn nieuwe favoriete crème is.


De ingrediënten:

maakt genoeg voor 22-24 cupcakes 

  • 225 gram boter, op kamertemperatuur 
  • 440 gram poedersuiker
  • 60 gr cacao, optioneel
  • 1 lepel vanille extract
  • 3 lepels melk
  • 200 gram verkruimelde oreo's, ongeveer 20 koekjes

De Bereiding:


- verkruimel de oreo's. Je kan dit met de hand doen of in een food processor. Indien je deze botercrème wilt gebruiken met een fijne spuitmond, bv de wilton 1M, moet je de koekjes verkruimelen in een food processor anders zijn de stukjes te groot en komen ze niet door de spuitmond. Wil je toch nog een crunch in de botercrème, verkruimel ze met de hand en gebruik een open of een grote ronde spuitmond, bv de wilton #12.


- crème de boter en mix er de poedersuiker bij


- voeg er de vanille extract en de melk bij. Mix voor drie minuten


- mix er de verkruimelde oreo's bij
- vul een spuitzak met spuitmond met deze botercrème en spuit op je cupcakes of gebruik deze botercrème als vulling voor een taart. 
Als je niet zeker bent of de crème wel door de jou gekozen spuitmond past gebruik dan een coupler. Zo kan je eenvoudig van spuitmond veranderen.


Ik heb deze crème gebruikt op oreo cupcakes.
Smakelijk!

Ga je dit recept maken? Neem er dan zeker een foto van en tweet het naar @Bakelikeitshot 
Of wil je het recept gewoon delen met andere, gebruik dan zeker de 'deel' knopjes bovenaan onder de titel. Alvast heel erg bedankt!

Reacties