Luchtige vanille muffins


Ik heb deze eigenlijk al voor de zomer gemaakt, maar ik was aan het twijfelen of ik ze wel met jullie zou delen. De muffins waren eigenlijk bedoelt als donut muffins, maar ergens tijdens het maken is er wat verkeerd gelopen en ben ik geëindigd met lekkere, zachte, luchtige vanille muffins. 
Maar mij hoor je niet klagen. Dit zijn echt super zachte muffins met een lekker krokant korstje. Ik ben eerlijk als ik zeg dat deze op waren binnen de dag. 
Daarom vond ik dat het mijn plicht was om deze lekkernijen met jullie te delen.

Ze zijn vrij zacht en neutraal van smaak. Dit is een basis recept, je kan er altijd wat kruiden of andere smaakstof aan toevoegen. 


De ingrediënten: 

maakt 12

  • 240 ml melk
  • 2 thl citroensap
  • of 240 ml karnemelk
  • 170 gram boter
  • 200 gram suiker
  • 2 eieren
  • 1 1/2 thl vanille extract
  • 375 gram bloem
  • 2 1/2 thl bakpoeder
  • 1/4 thl bicarbonaat
  • 1 thl zout
Afwerking: 
  • 40 gram boter, gesmolten
  • 3 lepels suiker


De bereiding:


- verwarm de oven op 175°C
- doe de melk in een kommetje en giet er de citroensap over. laat staan
- in een mengkom crème de boter met de suiker
- mix er een voor een de eieren bij en voeg ook de vanille toe
- in een andere kom meng de bloem, bakpoeder, bicarbonaat en zout
- voeg 1/3 van de bloem bij de boter, mix
- voeg de helft melk toe en mix
- nu 1/2 van de bloem, dan weer de melk en eindig met de bloem. Mix tot alles net een geheel is en je een dik, zwaar beslag hebt



- vet je muffin vorm in en vul de vormen tot boven vol
- bak 25-30 minuten



- haal uit de oven en haal voorzichtig uit de vorm. smeer in met de gesmolten boter en bestrooi met suiker
- laat volledig afkoelen en geniet!


Maar vijf hebben het gehaald tot het bord. Ik moest toch eens proeven of niet? hihi. mijn favoriete deel van bakken, het proeven!



Smakelijk !

Ga je dit recept maken? Neem er dan zeker een foto van en tweet het naar @Bakelikeitshot 
Of wil je het recept gewoon delen met andere, gebruik dan zeker de 'deel' knopjes bovenaan onder de titel. Alvast heel erg bedankt!

Reacties