Chocolate chip chocolate muffins


'ik heb niet zo lang geleden nog een chocolade muffin gegeten en die was zwaar, droog en niet lekker. Maar deze zijn echt ge-wel-dig. Lekker mals, helemaal niet zwaar of droog.' Dit is de reactie die ik van iemand kreeg die mijn chocolate chip chocolate muffin geproefd heeft. Zalig gewoon om te horen. Ik ben zelf niet echt een chocolade fan, maar ik heb hier echt van gesmuld. Spijtig dat iemand anders de laatste had! haha. 


De ingrediënten

maakt 12 muffins

  • 115 gram boter, gesmolten en op kamertemperatuur
  • 220 gram bloem
  • 60 gram cacao
  • 180 gram licht bruine suiker
  • 1 thl bakpoeder
  • 1 thl bicarbonaat
  • 1/2 thl zout
  • 2 grote eieren
  • 240 ml melk
  • 2 thl vanille extract
  • 170 gram chocolade chips, ik heb melk en witte gemengd

















De bereiding


- verwarm de oven op 220°C
- in een kom meng de eieren, de melk en de vanille
- in een andere kom meng de bloem, cacao, suiker, bakpoeder, bicarbonaat, zout en chocolade chips
- voeg het ei-mix en de gesmolten boter bij de droge ingrediënten en meng alles tot een geheel
- vet een muffin vorm in en vul tot enkele millimeters vol


- strooi er nog wat extra chocolade chips over
- bak 30-35 min op 180°C
- laat even afkoelen in de vorm en haal ze et dan voorzichtig uit door de vorm de kantelen en ze er voorzichtig een voor een uit te draaien
- laat volledig afkoelen op een koelrek

Ziet dit er niet heerlijk uit? De chocolade chip in het beslag zijn gesmolten en daardoor is de muffin lekker smeuïg binnen in.
Smakelijk!

Reacties