M&M koekjes


Hoe geweldig zijn m&m's wel niet? Ik ben er echt zot van, vooral van de crispy m&m's. Geweldig gewoon. 
Ik was dus zeer blij om deze koekjes te maken en nog blijer om te zien dat na een paar uur deze hoop flink kleiner was en ik de bodem van de schaal al kon zien. Ze zijn echt lekker! Ik vind ze persoonlijk een beetje te zoet, de anderen hebben niets gezegd dus zal het wel weer aan mij liggen zeker :)
In ieder geval, probeer ze zeker eens!

De ingrediënten:

maakt 30-33

  • 115 gram boter
  • 100 gram suiker
  • 100 gram licht bruine suiker
  • 185 gram bloem
  • 20 gram vanille pudding poeder
  • 1/2 thl bicarbonaat
  • 1/2 thl zout
  • 1 ei
  • 1/2 thl vanille extract
  • 100 gram chocolade chips
  • 120 - 140 gram mini m&m's / mini smarties = 9 - 10 doosjes
  • extra m&m's / smarties

De bereiding:


- verwarm de oven op 200°C
- crème de boter met beide suikers
- voeg ei en vanille extract toe en meng
- meng de bloem met de pudding mix, bicarbonaat en zout
- mix de bloem mix bij de boter
- voeg chocolade chips en M&m's/smarties toe en meng tot een geheel

















- leg bakpapier op een bakplaat
- leg kleine hoopjes van ongeveer een volle theelepel op de plaat, leg 2-3 cm van elkaar
- duw een paar m&ms / smarties in de bovenkant van de hoopjes




















- voor dikkere, krokant koekjes bak 17 min op 200°C
Voor dunnere, zachtere koekjes bak 20-22 min op 180°C
- haal uit de oven en laat afkoelen op een koelrek



Ik ben pas op het einde begonnen met de m&ms in de hoopjes te duwen voor ze de oven in gingen. Dit is te zien op (bijna) alle koekjes, enkel die helemaal vooraan, daar had ik er wel een paar ingestoken. Dit geeft een veel leuker effect en zo is het meteen te zien dat het m&m koekjes zijn.





Smakelijk! 

Reacties