Zebracake

Lekkere luchtige cake die er nog een mooi uitziet ook.

Deze cake is al zo oud als ik mij kan herinneren, mijn oma maakte hem altijd, mijn mama maakte hem altijd en nu is het mijn beurt. Je kan ervoor kiezen om de klassieke vanille-chocolade cake te maken zoals ik heb gedaan of een meer moderne en funky cake te maken door 1/4 van het beslag in de gewenste kleur te kleuren. Of indien gewenst meerdere kleuren. Zorg wel dat je meer wit hebt dan gekleurd beslag. 


De ingrediënten:


300 gr bloem
400 gr suiker
180 ml maïs of zonnebloem olie
4 eieren
240 ml melk
2 1/4 theelepel bakpoeder
1 theelepel vanille extract
2-3 lepels cacao of/en kleurstof










De bereiding:

- verwarm de oven op 175°C
- meng de bloem, suiker en bakpoeder samen
- voeg er de vanille en olie aan toe en meng
- mix er een voor een de eieren bij
- terwijl je mixt voeg er traag de melk bij
- verdeel het beslag zoals gewenst
2/3 vanille en 1/3 vanille met cacao
of 2/3 vanille en 1/3 vanille met kleurstof
of 2/4 vanille en 1/4 vanille met kleurstof en 1/4 vanille met kleurstof
Het beslag heeft dezelfde consistentie als pannenkoek beslag
- leg bakpapier in je bakvorm en vet de bakvorm in
- begin met 4 lepels vanille in je bakvorm de lepelen en voeg daarin 2 lepels van het andere beslag. 
- ga zo verder. het nieuwe beslag komt telkens in het midden van het vorige beslag
- vul de bakvorm tot al het beslag op is
- bak 50-65 min. controleer telkens het midden van de cake met een stokje. is het stokje nog nat bak dan 10 min langer.

voila,

Smakelijk.

Reacties