Chocolate mug cake


Yep, mug cake... cake in een kop... uit de microgolf. Net als je denkt dat het niet vreemder kan. 


Deze mug cake is lekker gemakkelijk en snel om 's avonds te maken of als je niet te veel tijd hebt en toch nog iets lekkers wilt. Tegenwoordig vind je overal op het internet recepten voor mug cake, een kleine tip voor moest je deze uitproberen: zet je kop op een bord! Want dit is snel gebeurt: 

Dit was het eerste recept die ik heb uitgeprobeerd. De geur was verschrikkelijk, de textuur voelde aan als rubber en dan nog maar te zwijgen over de smaak. Maar ik gaf niet op! Ik moest en zou de perfect mug cake maken! In ieder geval een betere dan de vorige en deze heb ik dan ook gevonden. 

De ingrediënten: 


30gr bloem (NIET zelfrijzende)
50gr suiker
13gr cacao
1 ei
45ml melk
45ml maïs- of zonnebloemolie
30gr chocolade chips (optioneel)
een kop van minstens 300-400ml
Mijn kop was iets groter dan 300ml en ik heb maïsolie gebruikt.

De bereiding:

- meng de bloem, suiker en cacao in de kop
- voeg er èèn voor èèn de andere ingrediënten aan toe en roer goed na elk ingrediënt



- zet in de microgolf voor 1:45 min
Normaal komt de cake tijdens het opwarmen net iets boven de kop uit en als je het deurtje opent zakt het terug in.


Deze cake was verrassend lekker! De geur zat goed, de textuur was geweldig! Het leek net op een zachte, natte brownie. Helemaal onderaan was het niet hard geworden, het was meer een soort saus geworden.












Smakelijk!


This recipe in English: Chocolate mug cake

Reacties